Tilbake til alle arrangementer

Perle under restaurering - Godshuset på Nittedal stasjon

• Nittedal stasjon Stasjonsveien 75 1482 Nittedal (kart)

Sammen med Nittedal og Hakadal lokallag ønsker vi velkommen til Nittedal stasjon for å se på godshuset - en perle under restaurering!

Nytt dobbeltspor på Nittedal stasjon, truet lenge med at det gamle godshuset måtte rives. Fortidsminneforeningens lokallag i Nittedal og Hakadal har vært aktive i kampen for bevaring, og i samarbeid med Bane NOR, ble godshuset flyttet nord for stasjonsbygningen. Håndverker Morten Edseth og prosjektleder for Bane NOR Tom-Erik Rørheim vil i samarbeid med lokallaget fortelle om restaureringen.

Gjennom prosjektet “Fra gods til gull” vil Fortidsminneforeningen bidra til ny bruk av Godshuset. Hva dette er kan du høre om søndag 20.oktober kl 12.00.

Etter befaringen går vi bort til verkstedet til tradisjonshåndverker og låsesmed Vidar Myhre.

“Perle under restaurering” arrangeres i samarbeid med Akershus fylkeskommune. Arrangementet er gratis og åpent for alle, men det er påmelding.

Velkommen!

PÅMELDING: bvs@fortidsminneforeningen.no
Spørsmål? Ta kontakt på 97 00 58 58

ADKOMST OG PARKERING: Reis kollektivt med tog eller buss, gratis parkering på stasjonen på søndag.

Foto: Margret Lie Wessel

9. oktober